З В І Т
ДИРЕКТОРА САСІВСЬКОГО ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
ДЕЯК ТЕТЯНИ СТЕПАНІВНИ
ПО ПІДСУМКАМ РОБОТИ ЗА 2024- 2025 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
ПЕРЕД ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ ТА ГРОМАДСЬКІСТЮ
Організаційно-правові засади діяльності закладу дошкільної освіти
Сасівський заклад дошкільної освіти розпочав функціонування з березня 2004 року.
Заклад знаходиться у комунальній власності, балансоутримувач – управління освіти і науки, молоді та спорту, культури і туризму Королівської селищної ради.
Код ЄДРПОУ - 35461656
Юридична адреса Сасівського ЗДО Королівської ТГ, с. Сасово, вул.. Головн, 148, Берегівський район, Закарпатська область, 90360.
Телефон 0684868062
E - mail dnz_sasovo@ i.ua
Сайт sasovo.dnz.net.ua
Сторінка у Facebook
https://www.facebook.com/profile.php?id=100080635406077&locale=uk_UA
Мова освітнього процесу та мова повсякденного спілкування у Сасівському ЗДО - українська мова.
Заклад дошкільної освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем. Режим роботи закладу 10,5 годин: з 7.30 до 18.00.
Кількість дітей у закладі. Загальна кількість вихованців на початок року – 51, на кінець року – 45 дітей. У зв’язку з постійною міграцією населення, зокрема сімей з дітьми, здійснювалося зарахування дітей із числа внутрішньо-переміщених осіб.
Кадровий склад закладу освіти формує директор відповідно до штатних нормативів закладу, залучаючи кваліфікованих педагогічних та інших працівників. У 2024-2025 навчальному році кількість працівників – 23, з них : 10 – педагогічних працівників; 13 – технічного персоналу .
В закладі працює 13 технічних працівників :
· 2 працівника харчоблоку,
· 5 помічників вихователя,
· 1 завгосп
· 1 сестра медична
· 1 сторож
· 1 двірник,
· 1 праля
· 1 робітник по ремонту.
Нажаль наразі є вакансії: музичного керівника, діловода.
Катастрофічно не вистачає фахівців та кваліфікованих робітників.
Педагогічний процес у ЗДО забезпечують 10 кваліфікованих спеціалістів: директор, вихователь-методист та 9 вихователів. 60 % мають вищу педагогічну освіту, 40 % - середню спеціальну освіту.
З них :
· вищу кваліфікаційну категорію – 5 педагогів
· першу кваліфікаційну категорію – 4 педагогів
· другу кваліфікаційну категорію – 1 педагог.
Атестація
Атестація в дошкільному закладі проводилася з метою забезпечення системної роботи щодо порядку проведення атестації педагогічних працівників, стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників; удосконалення системи оцінки рівня професійної діяльності педагогів, стимулювання зростання кваліфікації педагогів, створення сприятливих умов для розвитку їх творчої ініціативи; сприяння підвищенню престижу й авторитету педагогів та їх праці; забезпечення ефективності та якості освітнього процесу шляхом гуманізації та впровадження новітніх технологій.
За період 2024-2025 навчального року атестовано двох педагогів:
o Вамош М. І., присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст IІ категорії»;
o Луканді Т. Я., присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» .
Освітній процес
Відповідно листів Міністерства освіти і науки України: «Про окремі питання діяльності закладів дошкільної освіти у 2024-2025 навчальному році», «Про організацію безпечного освітнього простору в закладах дошкільної освіти та обладнання укриттів», інших нормативно-правових актів, які регламентують діяльність дошкільного закладу проводилася державна освітянська політика спрямована на створення безпечного, комфортного середовища для всіх учасників освітнього процесу й підвищення якості освітньої діяльності з урахуванням реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану. У 2024-2025 навчальному році колектив закладу створював сприятливі умови для розвитку, виховання і навчання дітей. Освітній простір ЗДО організовувався з дотриманням максимальної безпеки всіх учасників освітнього процесу.
Головною метою діяльності закладу дошкільної освіти є забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, виконання вимог Базового компонента, забезпечення умов для ефективного проведення освітнього процесу, фізичного та психічного розвитку дітей.
Діяльність керівника закладу дошкільної освіти направлена на вирішення освітніх, методичних, адміністративних, фінансових, господарських та інших питань, які виникають у процесі діяльності ЗДО.
Зміст освітньої роботи в закладі дошкільної освіти у 2024-2025 навчальному році відповідав основним концептуальним положенням Базового компонента дошкільної освіти, яким визначено вимоги до рівня освіченості, розвиненості й вихованості дитини 6 (7) років перед її вступом до школи.
У 2024-2025 навчальному році колектив ЗДО працював над такими пріоритетними напрямами роботи:
1. Формувати стресостійкість та гармонійний психофізичний розвиток усіх учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану шляхом використання сучасних інноваційних технологій.
2. Подальша реалізація завдань щодо формування патріотичних почуттів дошкільника засобами мистецько-творчої діяльності.
3. Розвивати мовленнєву компетентність дитини шляхом накопичення власного досвіду використання мовлення в різних життєвих ситуаціях.
За результатами вивчення педагогам були надані рекомендації. Стан вивчення було розглянуто на педагогічних радах. За результатами вивчення були прийняті управлінські рішення.
Основними компонентами надання дітям якісних освітніх послуг мають стати:
· забезпечення психологічної та фізичної безпеки всіх учасників освітнього процесу;
· забезпечення умов та дотримання вимог державного освітнього стандарту;
· використання різноманітних засобів освітнього впливу на дитячу особистість;
· забезпечення інтеграції змісту освітнього матеріалу і зацікавленості дітей пізнанням навколишньої дійсності.
Аналіз методичної роботи закладу у 2024-2025 навчальному році, підкріплений результатами обстеження рівня розвитку вихованців, а також опитуваннями педагогів та батьків, підтвердив, що обрані форми та методи методичної роботи виявилися високоефективними та позитивно вплинули на загальну результативність роботи дошкільного закладу.
Таким чином, усі форми організації методичної роботи були спрямовані на надання педагогам дієвої практичної допомоги, підвищення їхньої педагогічної майстерності та заохочення до постійного фахового самовдосконалення та саморозвитку. Як наслідок, організація методичної роботи з педагогами сприяє формуванню їхнього інноваційного мислення, спонукає до творчої роботи на науковому підґрунті, що, своєю чергою, забез-печує розвиток їхніх власних педагогічних компетенцій та компетентностей.
Також упродовж року проводилися національні свята, музичні свята та розваги: що сприяло формуванню у дітей почуття гордості за рідну країну, традиції, мову,любов і шану до батьків та неньки України, тематичні тижні та тематичні дні, такі як:
· Кольоровий тиждень
· Тиждень професій
· Тиждень духовності
· День вшанування Василя Сухомлинського
· День Українського козацтва
· День Української мови та писемності
· День пам’яті жертв Голодомору
· Шевченківські дні
· День Землі
· День Вишиванки
· Тиждень Безпеки дитини, з метою збереження життя і здоров’я дітей, з метою формування у дітей свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, життєвими навичками безпечної для життя і здоровя поведінки у повсякденному житті та при виникненні надзвичайних ситуацій в ЗДО проводилися ТИЖНІ БЕЗПЕКИ ДИТИНИ (листопад, лютий, травень).
За 2024-2025 н.р у ЗДО нещасних випадків з дітьми під час освітньо – виховної роботи і працівниками на робочому місці не було.
Адміністрацією та вихователями ЗДО ведеться постійна та планомірна робота по налагодженню співпраці з кожною сім’єю. Вона орієнтована на пошук таких форм і методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків, сприяють формуванню активної батьківської позиції, участі батьків в управлінні закладом. Заклад підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та корекції розвитку дітей.
Налагоджено інформаційно-просвітницький простір для батьків (онлайн спілкування в закритих групах).
Ефективно працює сайт закладу https://sasovo.dnz.net.ua та сторінка на Facebook , де батьки та усі зацікавлені особи мають змогу через публікації переглянути новини, святкові ранки, цікаві моменти з життя закладу.
Колектив закладу брав активну участь у волонтерській роботі. Проведено акцію «Вдячний Великдень», яка стала справжнім проявом єдності, милосердя та добра. Маленькі дошкільники разом зі своїми батьками та педагогами дбайливо збирали подарунки для наших захисників: продукти харчування, засоби гігієни, білизну, смаколики, дитячі малюнки.
Медичне обслуговування дітей у закладі
Головною метою медичного обслуговування дітей в ЗДО є зміцнення здоровʼя дітей, забезпечення санітарно-гігієнічних умов та лікувально-оздоровча робота. У відповідності до наказу МОЗ України і МОН України «Про вдосконалення організації медичного обслуговування дітей у дошкільному навчальному закладі». № 432/496 від 30.08.05 р. зміст роботи з організації і проведення медичних оглядів, профілактичних передбачений додатком «Медико-профілактичні заходи» річного плану роботи медичною сестрою Човбан А. А. У своїй роботі медична сестра керується: Законом України «Про дошкільну освіту» (ст. 34 «Медичне обслуговування у дошкільному навчальному закладі»), Законом України «Про захист населення від інфекційних хвороб», Законом України «Основи законодавства України про охорону здоров’я», Наказом МОЗ та МОН України «Удосконалення медичного обслуговування дітей в дошкільному навчальному закладі, Санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом МОЗ України від 24.03.2016 р. № 234).
Належним чином оформлена обовʼязкова документація, своєчасно складено план роботи, здійснювався стан захворюваності. Регулюється своєчасне проходження обов’язкових медоглядів персоналом ЗДО.
В кожній групі заведено листок здоровʼя,контролюється стан фізкультурно-оздоровчій роботи з дітьми та їх загартування. Своєчасно здійснювався контроль динаміки розвитку та стану здоровʼя кожної дитини.
У 2024-2025 н. р. в закладі було 46 дітей, з них дітей раннього віку - 11.
Протягом навчального року медичним працівником та адміністрацією на заняттях з фізичної культури проводились заміри загальної та моторної щільності. Моторна щільність занять фіксувалася на рівні 75 – 80%, загальна щільність доходила до 100%. Вихователі організовували заняття відповідно до програмових вимог, добирали дозування вправ відповідно віку дітей.
Створені сприятливі умови для збереження фізичного та психологічного здоров’я вихованців, активно використовуються оздоровчі технології.
Режимні процеси проводяться з дотриманням вимог та ситуації повітряної тривоги.
Забезпечувався контроль за режимом дня та навчальним навантаженням згідно з віком дітей, формуванням у дітей гігієнічних навичок. Здійснювалась профілактика травматизму, спалахів гострих кишкових інфекцій, харчових отруєнь.
Велике значення приділялося комплексу санітарно – гігієнічним заходам.
Здійснюється постійний контроль за станом здоров’я дітей: проведення обов’язкових медичних оглядів при прийомів дітей в ЗДО, за перебігом періоду адаптації, профщеплень, огляду дітей на педикульоз, захворювання шкіри, дотриманню протиепідемічних заходів в порядку, встановленому МОЗ України.
Також, здійснюється контроль за фізичним вихованням дітей: проведення ранкової гімнастики, занять з фізкультури, антропометричних вимірів, руховим режимом на прогулянці.
Всі діти віднесені до ІІ групи здоров’я та основної фізкультурної і мають середній фізрозвиток, що є нормою.
Захворюваність за цей період становить
Середнє відвідування дітьми закладу
з вересня 2024 року по травень 2025 року
Аналіз відвідування за 2024-2025 н.р. | % |
Вересень | 65 % |
Жовтень | 51 % |
Листопад | 63 % |
Грудень | 68 % |
Січень | - |
Лютий | 75 % |
Березень | 70 % |
Квітень | 75 % |
Травень | 65 % |
- різноманітність страв, включаючи нові рецепти (булгур, курячі тефтелі з овочами, чахохбілі, біос овочевий, тощо);
- зменшення кількості цукру, солі, шкідливих жирів;
- активне використання овочів, сезонних фруктів, круп, бобових;
- Меню складалося на основі перспективного чотирьохтижневого плану.
- Щоденно діти отримували:
- білкові продукти (м’ясо, риба, молоко, яйця)
- вуглеводи (каші, хліб, овочі)
- фрукти (сезонні та закуплені)
- жири (рослинні, тваринні)
Джерело фінансування за харчування | Сума (грн) на одну дитину на день |
Коштів місцевого бюджету | 37 грн. |
Батьківська плата | 25 грн. |
Разом | 62 грн. |
Організація харчування
Упродовж 2024–2025 н.р. в нашому закладі функціонувало 4 групи, які відвідували 46 дітей ( це середнє відвідування за навчальний рік). Усі вихованці були охоплені триразовим харчуванням.
Для постійного контролю за організацією та якістю харчування, закладанням продуктів, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів в закладі наказом директора створена комісія з контролю за харчуванням, результати контролю комісії узагальнені актами. У результаті перевірки встановлено, що закладі створено задовільні умови для харчування дітей різних вікових груп. Харчоблок та групи забезпечені необхідним посудом та кухонним інвентарем, обладнання у робочому стані.
Безоплатним харчуванням по закладу забезпечені:
· діти учасників АТО - 7
· внутрішньо переміщені особи - 1
· 50 % вартості за харчування дитини на день сплачують батьки вихованців багатодітних сімей - 7
Медичною сестрою Човбан А. А. щоденно оприлюднюється для батьків у зручних місцях меню, а для помічників вихователів біля вікна видачі їжі.
Відповідно до примірного меню завгоспом Луканді М. К. вчасно надаються замовлення на продукти до постачальників продуктів харчування і продовольчої сировини. Частота завезення продуктів, у тому числі продуктів, що швидко та особливо швидко псуються. Результати оперативного контролю за роботою завгоспа свідчать про високу відповідальність Луканді М. К. Насамперед в коморі та овочесховищі створені всі санітарно-гігієнічні умови для зберігання продуктів. Суворий контроль з боку завідувача господарства щодо якості завезених продуктів, наявності супроводжувальних документів, в разі невідповідності останніх продукція не приймається. Відсутність продуктів з вини невчасної подачі заявки завгоспа протягом року не спостерігалась. В холодильних камерах за неодноразовим спостереженням медичної сестри та директора ЗДО дотримується принцип товарного сусідства продуктів.
У закладі впроваджено меню, розроблене за ініціативою Міністерства освіти і науки України. Меню затверджене відповідно до Постанови КМУ №305 та відповідає Санітарному регламенту.
· Забезпечено збалансоване триразове харчування; (сніданок, обід, вечеря)
· Включено в раціон більше свіжих овочів і фруктів, молочних продуктів, м’яса, риби, каш;
Переваги даного меню:
- різноманітність страв, включаючи нові рецепти (булгур, курячі тефтелі з овочами, чахохбілі, біос овочевий, тощо);
- зменшення кількості цукру, солі, шкідливих жирів;
- активне використання овочів, сезонних фруктів, круп, бобових;
Раціон та збалансованість харчування
- Меню складалося на основі перспективного чотирьохтижневого плану.
- Щоденно діти отримували:
- білкові продукти (м’ясо, риба, молоко, яйця)
- вуглеводи (каші, хліб, овочі)
- фрукти (сезонні та закуплені)
- жири (рослинні, тваринні)
Питання організації харчування підлягають адміністративному та медичному контролю, результати обговорюються на виробничих нарадах, педагогічних радах.
Фінансування
Фінансово-господарська робота здійснювалась згідно з річним планом та була спрямована на зміцнення матеріально-технічної та навчально-методичної бази. Впродовж року здійснювався системний контроль за економним використанням тепло-, водо-, енергоресурсів; забезпечення готовності ЗДО до нового навчального року, опалювального сезону; дотримання інструкцій з техніки безпеки, охорони праці, безпеки життєдіяльності дітей. Фінансово-господарська діяльність ЗДО здійснюється на основі кошторису, який визначає обсяг і спрямування коштів для виконання закладом своїх функцій.
Протягом 2024-2025 навчального року за спонсорські кошти було придбано на кухню посуд (каструлі та кухонний інвентар), багато книжечок та різноманітних іграшок. Також за бюджетні зроблено косметичний ремонт на суму - 5000 грн, придбано бланідас та медикаменти, бумагу А4, на протязі року було заправлено чорнило для принтера, придбано бак для води.
Минулого навчального року заклад брав участь в обласному конкурсі «Кращий заклад докільної освіти у 2023 році», за що отримали кошти, за які придбали портативну колонку. За батьківські кошти куплено на групу раннього віку дитячий килим та посуду для дітей та в угорськомовну групу придбано батьками дитячі меблі - кухня та покрешено усі надвірні споруди закладу.
Освітня робота з дітьми та батьками
Звернення громадян впродовж 2024 – 2025 н.р. в основному стосувались прийняття, переведення, вибуття дітей зі ЗДО, надання характеристик за вимогою до різних служб, працевлаштування, підтвердження довідок про місце навчання дітей. Всі питання вирішувались оперативно, коректно з врахуванням змісту звернення відповідно до чинного законодавства.
Вихователями проводяться заняття на теми здорового харчування, культури поведінки за столом. Батьки щоденно були ознайомленні з менню на день через куточок для батьків. Батьки мали можливість під час Днів відкритих дверей. Діти на початок поступово, а на сьогодні повністю звикли до нового раціону. Спостерігалось зростання зацікавленості дітей до нових продуктів (біос овочевий, супи-пюре). Відгуки батьків переважно позитивні. Проте, мусимо виділити що, досить висока вартість продуктів харчування. А також потреба у закупці нового обладнання на харчоблок (протирочної машинки, витяжки).
Я, як керівник закладу, і надалі сподіваюсь на підтримку управління освіти, працівників закладу і батьків, щодо реалізації завдань дошкільної освіти в нашому ЗДО, адже наші зусилля спрямовані на забезпечення щасливого дитинства наших дітей.